[Forum] Hoe ontwikkelt advertentiemarkt zich in 2015?

  • Media
  • 9 jan 2015 @ 15:49
  • Link
  • Bas Vlugt
    Bas Vlugt

    Eigenaar
    Nederlands MediaNetwerk
  • MarketingForumMediastrategie

Hoe zal de advertentiemarkt zich ontwikkelen in 2015? MarketingTribune vroeg het aan enkele gezichtsbepalende spelers in de mediawereld. 'Meer discipline, meer transparantie', zo klinkt het uit meerdere monden. Maar ook: 'Het is te hopen dat mediabureaus zich minder als junks gaan gedragen.'

Linda Boks - ZenithOptimedia: 'In hun ambitie naar groei hebben veel bedrijven rendementsverbetering of verhogen van productiviteit als doel geformuleerd.

En door het kunnen aantonen van de toegevoegde waarde van de marketingbudgetten is het logisch dat de marketingdiscipline een steeds prominentere rol bij veel bedrijven krijgt. Met een stijging van de marketingbudgetten als resultaat... lees verder



Erik-Jan Gelink - Sanoma: Avertising wordt steeds meer technologie gedreven. En dat zie je terug in de belangrijkste trends voor 2015.

Met het toenemen van het aantal kanalen kunnen techniek en data helpen om op al die touchpoints, afhankelijk van het moment, de locatie, het Umfeld en het dataprofiel een passende boodschap te communiceren. Eenvoudiger wordt het er niet op, maar wel effectiever... lees verder



Eric Kramer - MEC: De voorspelling voor wat de advertentiemarkt in 2015 in betaalde media gaat doen, is helemaal niet spannend. Betaalde media zijn een goede graadmeter hoe de BV Nederland ervoor staat. En dat is magertjes.

Helaas, maar dat is de stand van het land. Anders dan in de VS en de UK, waar toch indrukwekkende groeicijfers worden gerealiseerd, blijven we in Nederland maar aanmodderen... lees verder







Christel van den Hazel
 - De Persgroep: 'Nieuwsconsumptie verandert: de consument wil overal en altijd nieuws tot zich nemen via het gewenste device. Content ervaring en de inhoudelijke kwaliteit worden steeds essentiëler.

De kritische succesfactor voor merken en media is het écht leren kennen van de consument, zodat de content hem raakt, zowel in vorm als qua inhoud. Dit vraagt om... lees verder





Paul Carpentier is director Disneymedia+: 'Ik zie in 2015 een positief jaar. En ondanks dat nog steeds veel bedrijven in een uitdagende positie zitten en moeten bijkomen, voorzie ik in de breedte een lichte groei

Geen nieuws dat de doelgroep steeds gevarieerder media consumeert, print in een lastige hoek zit en digital blijft groeien. Toch, binnen de advertentiemarkt zie je... lees verder

 


 


Pieter Voogt - PauwR: 'De advertentiemarkt zal in 2015 weer een stukje meer transparanter worden.

Het is te hopen dat mediabureaus zich minder als junks gaan gedragen, met bureaukorting en kickback's als hun dagelijkse shot, waarvan ze steeds meer nodig hebben om zich happy te voelen. En nee, het is niet das war einmal... lees verder

 



Allard Ruyl - BrandDeli: '

TV is een bewezen medium in reclame-inzet en heeft daarom, in tegenstelling tot kranten en tijdschriften, relatief weinig last gehad van de crisis. Toch helpt een gunstig economisch klimaat ook de TV-bestedingen.

Daarom is de verwachting dat, ondanks dat het een non-event spotjaar is, de TV-markt in 2015 verder doorgroeit... lees verder







Rens Plandsoen - RLVNT: "De boodschap van de people@RLVNT aan ieder merk die in een beter contact met mensen wil komen in 2015: het internet is geen kanaal, it’s all over the place in ons leven, in ieder huis, in ieder zijn of haar broekzak.

In alle levens is technologie een onderdeel geworden  Het mooie van deze technologie is dat iedereen zelf beslist wat de invloed op hun leven is. Wij denken dat het anno 2015 nog belangrijker gaat... lees verder 
 

 
 

René Zeedijk - MediaScience: "2015 wordt een fantastisch jaar voor online en met name op het vlak van programmatic buying. Er komen weer volop nieuwe ontwikkelingen die er mede voor gaan zorgen dat we volgend jaar tussen de 55% en 60% van alle  display omzet op deze manier zullen inkopen.

En vergis je niet, als je kijkt naar het aantal verhandelde impressies... lees verder
 

Léonie Koning - Initiative: "Twee dingen zijn voor adverteerders belangrijk: Vandaag, en alles daarna. Daarom is de ontwikkeling specifiek in 2015 niet zo interessant.

Ik vind de spagaat tussen beide – de noodzaak om vandaag te overleven én klaar te zijn voor de toekomst – veel interessanter. Dat is wat succesvolle ondernemingen onderscheidt van de middelmaat. Om vandaag te overleven gaan we... lees verder 

 

Guy Grimmelt - Exterion Media: "It is all-in the details: Ik denk dat de veranderingen qua budgetten en verdeling tov 2014 niet substantieel zullen zijn, maar dat op detail nivo in 2015 wijzigingen gaan ontstaan die op langere termijn serieuze veranderingen gaan opleveren.

Power to the brands; ik denk dat steeds meer merken weer expertise in huis gaan nemen en meer zelf in control willen zijn en dus ook ‘vrijer’ zullen worden in hun keuzes op zowel creatief als media niveau... lees verder  

 

Gérard Ghazarian is directeur van Head to Head: "Ga ervan uit dat de gemiddelde CMO/Marketing Directeur in Nederland rond de 50 jaar oud is. Hij of zij leerde het vak zeg twee decennia geleden. Het web was in die tijd nog een noviteit en reclame was vooral massacommunicatie. Marcom was vooral gestoeld op eenrichtingsverkeer vanuit het merk. 

Dat is inmiddels totaal veranderd. Vandaag leven we in een wereld van... lees verder

Bas Vlugt

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken